Kategorie
Aktualności » Z życia NRZHiU
KOMUNIKAT NRZHIU I MAKRO CASH & CARRY
W dniu 26 kwietnia 2016 r. Prezes NRZHiU spotkał się z firmą Makro Cash & Carry. Przedmiotem spotkania była współpraca tradycyjnego handlu rodzinnego z nowoczesnym hurtem typu cash & carry. Obie strony zgodziły się co do tego, że handel tradycyjny znajduje w firmie Makro Cash & Carry istotne wsparcie swojej pozycji konkurencyjnej. Dzieje się tak nie tylko dzięki możliwości korzystnego zakupu towarów wysokiej jakości, ale i wskutek wieloletniego organizowania przez Makro Cash & Carry programów wsparcia małych polskich firm rodzinnych. Programy te obejmują nie tylko rozwiązania czysto biznesowe (korzystne warunki zakupu, programy lojalnościowe, premiowe itp.) ale także edukacyjne w postaci bezpłatnych szkoleń, dostęp do wzorcowych rozwiązań zakupowych i sprzedażowych, programy promocyjno-informacyjne i inne.
Prezes NRZHiU z satysfakcja przyjął objaśnienie zasad strategii rynkowej Makro Cash & Carry i zapewnienie o jej niezmienności. Strategia ta zakłada budowanie silnej więzi ze środowiskiem lokalnym, w którym działają sklepy rodzinne. Oznacza to, że wyzwania konkurencyjne, na które napotyka polski tradycyjny handel, są w równym stopniu wyzwaniami dla Makro Cash & Carry, jako że ekspansja sklepów dyskontowych i supermarketów oraz silnych sieci tzw. twardej franczyzy w równym stopniu zabiera rynek sklepom tradycyjnym, co nowoczesnemu hurtowi Cash & Carry.
Makro Cash & Carry i NRZHiU podzielają opinię o potrzebie ochrony słabszych uczestników rynku poprzez tworzenie zdrowych mechanizmów wsparcia ich siły rynkowej. Podzielają też szacunek dla wartości tradycji kupieckiej. Sklepy tradycyjne otrzymują w hurcie cash&carry dostęp do nowoczesnej oferty i korzyści wynikającej z efektu skali nowoczesnego hurtownika typu cash&carry, natomiast hurtownik zyskuje lojalnego klienta, dającego systemowi cash&carry to, co w biznesie najcenniejsze – rynek i zaufanie. Makro Cash & Carry jest jedynym wielkim operatorem, który swoją strategię w Polsce oparł o współpracę i wspieranie właśnie mniejszych firm sektora handlu.
Na zakończenie uznano wspólnie, że zasady współpracy zostaną jak najszybciej włączone w działania informacyjne NRZHiU i firmy Makro Cash & Carry, a także poddane zostaną działaniom promocyjno-informacyjnym podczas wydarzeń organizowanych przez środowisko handlu tradycyjnego i handlu hurtowego.