Kategorie
Aktualności » Wiadomości prasowe
Szturm dyskontów
Dyskonty, czyli Biedronka, Lidl, Netto i Aldi, są w ostatnich latach zdecydowanie najszybciej rosnącym segmentem handlu w Polsce. Rynek w ostatnich dwóch latach znacznie zmalał. W tym czasie sprzedaż dyskontów wzrosła o 14%, a rynek zyskał tylko 2,6%. Z danych firmy Nielsen wynika, iż tanie sklepy mają już 18% udziału w sprzedaży żywności i 14% w artykułach chemicznych.Jednak są też i takie kategorie, w których ten udział sięga nawet 50% sprzedaży. Silną pozycję dyskontów można zaobserwować dla produktów podstawowych, codziennego użytku, tj. nabiał, woda mineralna, papier toaletowy. Z kolei w przypadku produktów, których marka jest istotna, dyskonty radzą sobie słabiej. DOtyczy to głównie kosmetyków, alkoholi czy tez produktów spożywczych dla dzieci.
Więcej w "Rzeczpospolitej" z dnia 11 marca 2011 r.