Aktualności  »  WAŻNE DLA PRZEDSIĘBIORCY

NOWE NARZĘDZIE DO KONTAKTÓW Z ZUS

Od 5 grudnia br. zostało udostępnione Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) ZUS.

COT to specjalna usługowa infolinia ZUS, będąca jednym z elementów Platformy Usług Elektronicznych (PUE). Można tu zasięgnąć zarówno informacji o charakterze ogólnym jak i w sprawach indywidualnych, np. o kwocie składek zgromadzonych na indywidualnym koncie. Za pośrednictwem COT można również zarezerwować wizytę w placówce ZUS, a nawet złożyć wnioski, które nie wymagają podpisu elektronicznego. Przekazanie jakichkolwiek spersonalizowanych wiadomości przez konsultantów COT poprzedzone jest uwierzytelnieniem dzwoniącego klienta, który musi podać w tym celu specjalny identyfikator i PIN, nadawane przy okazji rejestracji własnego profilu na PUE.


801 400 987 - dla telefonów stacjonarnych

22 560 16 00 - dla telefonów stacjonarnych i komórkowych

Centrum Obsługi Telefonicznej dostępne jest od poniedziałku do piątku w godzinach 800 - 1800. Poza tymi godzinami, a także w weekendy, dostępny jest Automatyczny System Informacyjny COT.

 Źródło: Gazeta Podatkowa nr 100 (932) z dnia 13.12.2012